lördag 31 december 2011

Gott nytt år????????????????????????


Jaha så har ett år runnit bort. Ett nytt år är på g...Julen har varit, med alla dess vedermödor. Alla våra barnbarn (6 st) har programenligt fått sina presenter. Varje år har jag väntat på att något av våra små kids, kunde fått hjälp att ringa och säga TACK. Det ordet finns tydligen inte numera. Det värsta denna jul, var när vårt allra äldsta b.b. (Andreas) han jobbar i Kiruna LKAB. hackar på mig om saker han inte har ett förbannade något att göra med. Du sårar ett morfarshjärta långt in i själen. Hoppas att dina julklappar satt fint. För dina har jag inte sett röken av. Men en sak ska du veta Ante, som du sår får du också skörda......Nu till något helt annat. Nu har jag varit pensionär i ETT helt djävla år (fyller 68) nu i Januari. Man sitter här hemma väntar på att någon av mina sk. arbetskompisar ska ringa, fråga hur är det Klasse, hur har du det. Men icke det, man ringer när man är kort om folk, kan du jobba några timmar i morgon.................Piss på er...Så deppad som jag varit det sista året, har jag aldrig varit någonsin.. Men eran tid kommer oxå. Jag hoppas trots allt att alla ni kan få ett fint Nytt År, med nya härliga förutsättningar, men fan tro et Hoppas att du oxå Åke Härdfeldt som varit min chef i många år, trots att jag inte blev bjuden på Dagbladets jullunch, kan få ett fint nytt år. Det hjälper nog inte att jag tagit bilder till tidningen Dagbladet Nya Samhället sedan 1962. När man är PROare, är man glömnd, begraven. Tack så mycket. Jag tänker på er ska ni veta..........En sak är säker, se dig i spegeln varje dag, så att du inte glömmer vem du är. GOTT NYTT ÅR ALLA SOM LÄSER DESSA RADER.

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År och ha en härlig fortsättning på 2012.

    SvaraRadera
  2. Tack Marie, älskar dig... papa

    SvaraRadera
  3. Ja, vart ska vi börja, jo, så här, jag anser att jag har en hel del med det nämnda att göra då det gäller min mor som blir sårad, gång på gång! lämnad på andra plats pga alkohol, och att se det utan att reagera är rätt svårt.. sedan din barnsliga reaktion på julklappar!? jag är uppfostrad att alltid tacka för mig och är något jag alltid försöker göra, ibland glömmer man, o det ursäktar jag för. men sen kan du ju inte BEGÄRA att få en julklapp av mig, jag begär inte att få nått av någon, klarar mig väldigt bra utan julklappar, är nöjd så länge jag får vara med min familj under Julen! och sedan att hänga ut mig på detta sätt, o dessutom blanda in mitt jobb. för i helvete! hur gammal är du? svårt att tro att du gått i pension...
    /Ante

    SvaraRadera